BMW 1 -sarja on aina ollut mukava ajettava, ja nyt sarjan viimeisimpään versioon mahtuu entistä enemmän tavaraa.
Inject Testi Mainos
Tämä on testi mainos. KOkeillaan kuinka tämä mahdollisesti toimii!
Testattu BMW 116d TwinPower Turbo 29 298 €
Moottoritilavuus 1 995 cm3
Teho 116 hv
Huippu-nopeus 200 km/h
Kulutus 4,3 l /100 km
Testissä 5,1 l/100 km
Paino 1 310 kg
Hiilidioksidipäästöt 114 g/km
Tavaratila 360–1 200 l
Pituus 4 324 mm
Hintahaitari Suomessa: 29 169–47 079 €
HYVÄÄ
Uusi BMW 1 -sarja tarjoaa lisää ylellisyyttä menettämättä ripaustakaan urheilullisuudestaan. Takaosa on entistä tilavampi, ja alhaisen melutason ansiosta pitkätkin ajomatkat ovat rentouttavia. Lisävarusteita on valittavana iso valikoima, joten ostaja voi varustaa mallinsa oman maun mukaan.
HUONOA
Kaksilitraiset turbodieselmoottorit ovat saatavilla jopa 218 hevosvoimalla. Testissä ollut 116 hevosvoiman versio on ilmeisen rajoitettu ja voisi olla virkeämpi. Parempi suorituskyky nostaa hinnan reilusti yli 35 000 euroon.
Vaihtoehdot
Ciao Bella! Italialaiset rakastavat kaunislinjaisia autoja kuten Alfa Romeo Giuliettaa (lähtöhinta 22 989 euroa). Muita hyviä puolia ovat turboahdetut moottorit, kaksoiskytkinvaihteisto ja maltilliset hinnat. Myös kaksi muuta merkittävää mallia debytoi maaliskuussa Geneven autonäyttelyssä: Audi A3 ja Mercedes A -sarja. Seuraavan sukupolven Audi näyttää samalta kuin nykyinen malli, mutta Mercedeksen uusi A-sarja on paljon aiempaa urheilullisempi ja tavoittelee nyt samaa asiakaskuntaa kuin Audi ja BMW.
TUOMIO
BMW:n uusi kompakti malli ei petä automerkin faneja. Auton ohjattavuus on herkkä, malli on takavetoinen ja sen alusta tasapainoinen. Auton laatu on erinomainen, ja lisäksi baijerilaiset tarjoavat laajan moottorivalikoiman ja lisävarusteiden kirjon.
Osallistu keskusteluun!