LEXUS CT 200H: Vertaansa vailla | Valitut Palat
Tilaa nyt Valitut Palat -lehti lahjaksiTilaa nyt Valitut Palat -lehti lahjaksi!KESÄALE!

TILAA VALITTUJEN PALOJEN UUTISKIRJE!

LEXUS CT 200H: Vertaansa vailla

Luo: 09/22/2011 - 16:16

Lexuksen viimeisintä mallia CT 200h:ta valmistetaan vain hybridinä.

ILMOITUS, SISÄLTÖ JATKUU ALLA
ILMOITUS PÄÄTTYY

Inject Testi Mainos

Tämä on testi mainos. KOkeillaan kuinka tämä mahdollisesti toimii!

TEKNISET TIEDOT
Testattu Lexus CT 200h Hybrid A Comfort: 35 207 €
Moottoritilavuus 1 798 cm3
Teho 99 hv, sähkömoottori 82 hv, yhdistetty 136 hv
Huippunopeus 180 km/h,
Kulutus 4,1 l/100 km, testissä 5,0 l/100 km
Paino 1 385 kg
Hiilidioksidipäästöt 94 g/km
Tavaratila 375–985 l
Pituus 4320 mm,
Hintahaitari Suomessa: 32 902–45 986 €

Lexus, Toyotan luksusautomerkki, ei pelkää tehdä suuria uudistuksia. Vuodesta 2015 eteenpäin merkki aikoo myydä vain hybridiautoja. Viimeisin malli CT 200h antaa hieman esimakua tulevasta, ja sitä valmistetaankin vain hybridinä. Onko se etu vai haitta, kun malli kilpailee Audi A3:n ja BMW 1-sarjan kanssa?

HYVÄÄ

Auto on erittäin virtaviivainen niin sisältä kuin ulkopuolelta! Lexus on luksusta, ja sisustus on loistelias. Hybridin valttikortti on alhainen kulutus: viikon testauksen jälkeen voi todeta, ettei yksikään saman luokan bensiiniauto ole yhtä taloudellinen kuin Lexus CT 200h.

HUONOA

Nasta lautaan ja kaasu pohjaan? Se ei kannata, sillä kierrosluvut nousevat pilviin ja moottori ärjyy kovaäänisesti. Pienet ongelmat kiihdytyksessä heikentävät muuten niin täydellistä ajokokemusta. Takaistuinten jalkatila on riittävän kokoinen vain lapsille.

TUOMIO

Kyllä! Lexus CT 200h:ssa on paljon ominaisuuksia, jotka löytyvät myös Toyotan perusmalleista, mutta auton kokonaisuus – taloudellisuus, ylellisyys ja hieno Lexuksen logo – on enemmän kuin osiensa summa. Alhaisten hiilidioksidipäästöjen ansiosta ajoneuvoverokin on alhainen. Hybridi-Lexus pystyy kilpailemaan Audin ja BMW:n dieselmoottoreiden kanssa, joiden kulutus on samanlainen.

Vaihtoehdot

- Ladattava Opel
Opel Amperaa voisi kenties kutsua hybridien hybridiksi. Pistorasiasta ladattavan akun virta riittää noin 80 kilometrin matkaan, jonka jälkeen polttomoottori ottaa vetovastuun. Iso osa ihmisistä ajaa päivässä autollaan alle 80 kilometriä, jolloin ajaminen sujuu aina sähköllä.
- Toyota Auris 
Sama tekniikka, halvempi paketti. Lexus käyttää malleissaan teknologiaa, joka on peräisin Toyota Auris-mallin hybridistä ja Priuksesta. Totta puhuen Auris hybridinä on jopa parempi vaihtoehto: tilavat sisätilat, erinomainen ajomukavuus, taloudellisuus ja edullinen hinta.

Magazine
No
No

Osallistu keskusteluun!